Mountainbiken

18 december 2016 - Mto wa Mbu, Tanzania

17 december – 18 december

Deze zaterdag ging de wekker echt veel te vroeg. Samen met Milu, Marleen, Floris en later ook nog Marjolein zouden we gaan fietsen bij Mto wa Mbo, een klein dorpje ongeveer 2 uur rijden vanaf Arusha. Om 7.15 werden we door een taxi opgepikt, we vertrokken uiteindelijk pas om half 8 en om half 10 kwamen we aan. De mountainbikes stonden al klaar en de tocht begon.

Eerst zijn we naar Lake Manyara gefietst, een groot meer waar veel verschillende dieren leven. We hebben een stuk langs het meer gefietst en ondertussen een paar keer gestopt zodat we foto’s konden maken. We hebben super veel vogels gezien en zelfs een nijlpaard, oké het was dan wel in de verte (en ik dacht eerst dat het een steen was) maar als nog. Na ongeveer 2,5uur te hebben gefietst waren we onderweg terug naar Mto wa Mbo om wat te gaan eten. Dit was voor mij wel echt nodig, door het fietsen in de brandende zon, nog steeds erg veel moeten hoesten en de week ervoor eigenlijk niet echt veel te hebben gegeten, merkte ik dat ik aan het einde echt geen energie meer had. Op de lunch plek aangekomen kwam Marjolein ook net aangefietst. We hebben heerlijk geluncht en zijn daarna naar de grootste baobab boom van de omgeving gelopen. De omvang was echt mega! Terug gekomen van onze korte wandelling zijn we verder gefietst. We zijn bij een hutje gestopt waar een stuk of 10 mensen in een kringetje allemaal uit een emmertje bananenbier aan het drinken waren. We kregen samen ons eigen emmertje en mochten ook proeven. Ik weet niet hoe ik de smaak moet omschrijven, maar echt lekker vond ik het niet. Daarna kregen we ook allemaal een shotje bananenwijn (dit bevat ongeveer 40% alcohol) Dit was lekkerder dan het bier, maar nog steeds niet me favoriete drankje. Terug bij de auto aangekomen zijn we naar een lodge gereden, daar hebben we heerlijk gegeten en gedoucht! Het uitzicht vanaf de lodge was ook echt adembenemend.

1. Oma Bron:
    9 januari 2017
    Dat is weer een mooi verslag ,je maakt zo wel leuke dingen mee De tijd gaat zo wel vlug jammer dat de stage nu voorbij is ? Geniet nog even van je vakantie